Blog

ECV Vrouwenconferentie 2015

Gemeenteopbouw en Evangelisatie Onderwijs en Informatie

Op 11 oktober vond de jaarlijkse ECV Vrouwenconferentie plaats. Spreekster dit jaar was Inge Symons

Het thema dit jaar was 'Ontwaak!'

Op de volgende link vindt u de audio van de toespraken: ECV Vrouwenconferentie 2015

Mie schreef een kort verslag van de dag, waarvoor dank!

We hadden terug een mooie opbouwende dag, tot eer van Hem.

De spreekster was Inge Seymons, en ze heeft ons op een aangename, levendige manier laten “ontwaken”. Haar studies waren to the point, en recht uit en naar het hart. Uit het leven gegrepen, doorleefd met het oog op Christus gericht.

Ik wil haar studies hier niet overdoen dit zou teveel afbreuk doen aan het geheel, die zijn trouwens te vinden op www.indekerk.be, maar toch een kleine impressie door enkele vragen, slagzinnen….die mij in het bijzonder hebben aangegrepen, en die ik dan ook genoteerd heb. Laat het duidelijk zijn dat dit geen samenvatting is van de studies van Inge, maar enkele impressies.

Studie 1:

Matt. 13: vers 18 ev: de gelijkenis van de zaaier…

vers 22: en de zorg van de wereld en het bedrog van de rijkdom verstikt het woord en hij wordt onvruchtbaar….

Als kerk en christen denken we meestal dat we bij de groep horen die veel vrucht draagt…ja toch…zo hoort het toch? Maar heel dikwijls is de realiteit van ons dagelijks leven anders: het Woord wordt in ons leven vaak verstikt door de zorg van het dagelijkse bestaan. Je kan heel actief zijn als christen, maar toch zegt God soms tot ons: je hart is ver van Mij…. Het is 5 voor 12.

Onze wegen lijken vaak heel erg op de wegen van de “Belgische maatschappij”, van de “Belgische cultuur”! Wil ik de cultuur van God’s koninkrijk leven? Mag Hij je denken voortdurend veranderen? Behoort je hart Hem toe?

Bij onze bekering weten we: Christus is van ons, we hebben een ticket to heaven, door het verlossende werk van Christus; dat is waar, maar de vraag is: Ben ik van Christus? Is mijn doel: mijn denken richten op Gods denken? Is mijn hart voortdurend op Hem gericht? (Jes 51.9). Doen wij wat Hij wil, op de manier die Hij wil, en in afhankelijkheid van Hem? Dan zullen we grote vrucht zien met kleine inspanning, terwijl we nu dikwijls uit eigen kracht werken en kleine vrucht zien met grote inspanning.

Studie 2:

WAAR-WAARHEID - Wat waar is, zien we met onze ogen. De Waarheid zien we in geloof. De Waarheid is groter, de Waarheid is Overwinnaar! De feiten en omstandigheden rondom ons zijn WAAR, en kunnen erg veel pijn doen, maar waar ligt onze Focus?

De spreekster liet dan een bol wol rondgaan in de zaal. De bol werd afgewonden, en zij hield het begin vast. Toen de bol de ganse zaal rond was, toonde ze ons het stukje dat zij vast had. Ze had het uiteinde rood gekleurd. Dit kleine stukje, zei ze, is ons leven hier op aarde. De rest van de bol en nog veel meer is ons leven in de eeuwigheid. Ik wil mij niet laten ontmoedigen door dat kleine stukje van mijn leven hier op aarde! Ik kies om in de WAARHEID te staan!, te kijken met de ogen van Hem: een eeuwigheidsvisie!

In Ef 1 worden ons allerlei zegeningen in de hemelse gewesten beloofd: daarop gebaseerd eindigde ze met het volgende gebed:

“Geef mij Uw Geest van Wijsheid en Openbaring. Ik leef niet alleen voor nu, maar voor de eeuwigheid.

Het was weer fijn om met zoveel vrouwen samen te zijn, naar Zijn woord te luisteren en te zingen tot Zijn eer. Als toemaatje kregen we nog een optreden van Iraanse broeders die muziek brachten uit hun cultuur, op instrumenten uit hun cultuur. Dit in het kader van het project: Gave veste. Razend actueel, de omhaling bracht dan ook meer dan 900 € op. Waarvoor dank aan alle zusters, die zo gul gegeven hebben.

Tot volgend jaar! Voor de vrouwendag 2016!

Mie




© Copyright 2017 Evangelische Christengemeenten Vlaanderen | Webdesign door Silensstudio | Contact | Login