Blog

Cristian en Sanne naar Noord-Afrika

Nieuws

Graag stel ik even Christian en Sanne aan u voor uit de ECV-Houthalen. Ze ervaren een bijzondere roeping maar ik laat ze zelf graag aan het woord:

Een hart voor de Noord-Afrikaanse jeugd

Wij zijn Cristian en Sanne, een jong koppel uit de Evangelische Christengemeente van Houthalen.  Wij hebben elkaar leren kennen in de jeugdgroep van de kerk en zijn in 2010 getrouwd. In diezelfde jeugdgroep waren we zes jaren actief als jeugdleiding. 

Sinds enkele jaren voelen wij een sterke roeping om Gods naam te gaan verkondigen op plaatsen waar dat nog niet zo vaak gebeurd is en aan mensen die misschien anders nooit iets zullen horen over Jezus Christus. We zijn hiervoor gaan bidden en hebben erover gepraat met verschillende mensen hier en in het zendingsveld. Ons hart gaat uit naar het verlorene en naar jeugd. Tijdens een reis naar Noord-Afrika konden we de jeugd daar wat observeren. De gebrokenheid en kansloosheid van jongeren daar heeft ons diep aangeraakt en sindsdien nooit meer losgelaten. Daarom willen we hun laten zien dat Godeen God van liefde is en dat Jezus ook voor hun hoop en een nieuw leven heeft gebracht naar deze wereld. Dat willen wij hun tonen door er voor hen te kunnen zijn en relaties met hen op te bouwen. 

Dromen van een jeugdhuis

De afgelopen jaren is er in ons hart een droom gegroeid: een jeugdhuis op te richten in Noord-Afrika. Zo creëren we een plaats waar die gebroken jongeren naartoe kunnen komen en waar ze mensen ontmoeten die om hen geven en die wel tijd in hen willen steken, een plaats waar ze zich kunnen ontplooien en hun talenten kunnen ontdekken. Ons hoogste doel is natuurlijk dat de jongeren door ons heen Christus gaan leren kennen als Heer in hun leven. 

Voorbereidingsjaar in Delft

Na veel gesprekken met ervaren mensen en veel gebed hebben we besloten om een eerste stap te zetten en al te beginnen met een goede voorbereiding. Voor we naar Noord-Afrika gaan, willen we vanaf september 2014 voor één jaar naar Delft (Nederland) gaan om daar in een jeugdhuis voor allochtone jongeren te gaan werken. Dat jeugdhuis is opgericht door OM en Youth for Christ en bestaat al enkele jaren. We geloven echt dat we daar nog een heleboel kunnen leren wat van toepassing zal komen bij onze uiteindelijke plannen. Naast het werken in het jeugdhuis willen we in die tijd ook beter Arabisch leren, meer over de islam en cultuur te weten komen, en beter begrijpen hoe we moslims met het evangelie kunnen bereiken. Na dat jaar zullen wij  eerst terug naar België komen om te zien hoe God ons verder zal leiden en of Hij onze plannen om naar Noord-Afrika te gaan verder zal bevestigen.

U kunt ons helpen 

Op dit moment zijn we op zoek naar gemeentes waar wij ons  verhaal mogen komen vertellen. Daarnaast zoeken we mensen die ons in gebed en financieel willen steunen. We weten dat God met ons meegaat. Hij heeft voor ons een weg voorbereid die wij met volle overgave willen bewandelen. We leggen dan ook al deze plannen in zijn hand en vertrouwen Hem volledig. Alvast bedankt voor de interesse door ons artikel te willen lezen.

 Als u ons wilt contacteren of uitnodigen, kan dat door te mailen naar vranken_sanne@hotmail.com of te bellen naar +32 496 21 36 16.

Gods zegen 

Cristian en Sanne




© Copyright 2017 Evangelische Christengemeenten Vlaanderen | Webdesign door Silensstudio | Contact | Login